skip to Main Content

Milyen mozgásformákról nem kell lemondani gerincsérv esetén?

A testmozgás kiemelt jelentőséggel bír mozgásszervünk szempontjából, ezért fontos annak tisztázása, milyen mozgásformákat szabad végezni gerincsérv esetén?

  1. Túrázás, gyaloglás

    Milyen mozgásformákról nem kell lemondani gerincsérv esetén?
    Az emberi gerinc az egyenetlen talajon történő járásra lett tervezve, így a túrázás az egyik legjobb mozgásforma a gerinc szempontjából, amennyiben az nem okoz fájdalmat. A természetes talajon történő gyaloglás ajánlott leginkább, nem pedig aszfaltozott úton.  Az egyenetlen talajon járás megerősíti azokat az izmokat, melyek a gerinc megfelelő működéséért felelősek, sőt a porckorong  anyagcseréjét is jótékonyan befolyásolja.
    A túrázásnak a gerincre gyakorolt hatásán túl nem elhanyagolható az a “mellékterméke”, hogy szabad levegőn kell folytatni, így kiszakít a mindennapi civilizációs bezártságból és tisztító, stresszoldó hatással is bír.

  2. Tánc

    images
    A táncnak bármely formája ajánlható (pl. társastánc, argentin tangó, hastánc stb.), abban az esetben, ha nem okoz fájdalmat. Óvatosan érdemes kipróbálni és ha a táncot követően kellemesen érezzük magunkat, nyugodtan táncolhatunk. A tánc egyik alapkövetelménye, hogy egyenes testtartásban kell végezni, ezért jótékony hatással van a gerincre. Érdemes kezdésnek pl. az angol keringőt kipróbálni, ami a lassabb táncok közé tartozik és igen feszes testtartást igényel.
    A táncnak is van “mellékhatása” :). A legtöbb tánc társas műfaj, így párunkkal együtt érdemes belevágni. Előfordulhat, hogy párkapcsolati szempontból is jótékony hatású lehet!

  3. Úszás

    images
    Az úszásra is igaz ugyanaz, mint a többi ajánlott mozgásformára. Érdemes óvatosan kísérletezni a különböző úszásnemekkel, illetve fej vízből kinn tartásával mellúszás esetén. Azt az úszásnemet válasszuk, ami nem okoz fájdalmat számunkra!

A fenti mozgásformák jótékonyak lehetnek, viszont ne feledjük, ezek nem helyettesítik a célirányos kezelést, kizárólag kiegészítik azt, illetve biztosítják, hogy a mozgásszegény életmód hatásait kiküszöböljük!

Jelentkezem mozgásszervi állapotfelmérésre / kezelésre

Ehhez a bejegyzéshez 2 hozzászólás érkezett
  1. Kedves Ildikó! 

    Köszönöm a küldött hasznos tanácsokat, gyakorlatokat.Sokat segítettek. A problémám mwgoldódott, így több levelet nem kérek. Egyben kellemes Karácsonyt kívánok: Szakály Eszter

  2. Kedves dr. Kriszton Ildikó! 
    Mindig nagy érdeklődéssel olvasom email-jeit, amelyek hasznos tanácsok számomra. Minden lehetőséget meg kell ragadnom, hogy elkerüljem a műtétet, ezért  megteszek mindent annak érdekében. A McKenzie tornát alkalmazom naponta és mágneses impuls kezelést,amelyhez van itthon padom. Így is fájdalom nélkül nem telik el napom, főleg estére, de nem szabad feladnom.Sajnos a legjobb igyekezetem ellenére vannak olyan tevékenységek amelyeket meg kell csinálnom, de ez esetben is vigyázok a mozdulataimra. Köszönettel fogadom a további tanácsait is.
    Farkas Lajosné

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Back To Top