skip to Main Content
Hívjon Most! +36-30-190-7315 gerincgyogyitas@gerincgyogyitas.hu

ID-10043597-20150519-080810Minél kisebb egy probléma, legyen az bármilyen természetű, annál kevesebb energia szükséges annak megoldásához. Képzeljük el, még sosem fájt a hátunk, egyszer csak enyhe, tompa fájdalmat érzünk, azt is csak néha. Végig gondoljuk a lehetőségeket, azonnal lépünk, és szép lassan már tova tűnt a fájdalom.
Másik lehetőség, hogy már nem tudunk ülni, ANNYIRA FÁJ a derekunk, zsibbadást is érzünk, s a fájdalom kisugárzik mindkét lábunkba.

Ebben az esetben már a kezelési lehetőségek felleltározása, s a megfelelő megtalálása is jelentős energiát igényel. Hová menjek? Orvoshoz? Ha igen, milyen orvoshoz? Ortopéd szakorvoshoz, reumatológushoz stb.? Gyógyszert kérjek? Menjek gyógytornászhoz, csontkovácshoz? Stb., stb.
Majd elmegyünk valahová és kiderül, nem ez a nekünk való megoldás… Talán ismerősek ezek a körök.

MENNYIVEL EGYSZERŰBB, ha OTTHON, még a komolyabb probléma kialakulása előtt, időtakarékos módon figyelünk magunkra és napi néhány perc ráfordítással meg is tesszük azt, amiről fejben már tudjuk, hogy kellene.

ÉRDEKLI ÖNT az a kérdés, hogyan tehetünk otthon a mozgásszervi problémák kialakulásának megelőzése érdekében? Ha igen, kérjük like-olja ezt a bejegyzést és ossza meg barátaival is!

Mozgásszervi problémája van? Jelentkezzen állapotfelmérésre!

Most már csak az a kérdést, milyen lépéseket tehetünk a megelőzés érdekében?

kampány_ID-10033539-20150520-080215 1. TIPP – TÁPLÁLKOZÁS
Minden fontos elvvel nagyon könnyű egyetérteni, mert legtöbbször azt gondoljuk, az mindenki másra igaz és mi vagyunk a kivételek. Ezt a hibát olykor a táplálkozással is elkövetjük. Elfogadunk modern táplálkozási elveket, de amikor kinyitjuk a hűtőt, mindenről elfeledkezünk.

Ahhoz, hogy bármilyen alapelvet be tudjunk tartani, nagyon fontos, hogy magunkénak érezzük azt. Ez pedig radikális életmódváltással nagyon keveseknek sikerül. Próbáljunk meg KICSIKET VÁLTOZTATNI, de abban legyünk következetesek.

Nézzük, mire figyeljünk a mozgásszervi problémák szempontjából:

a) TÚLSÚLY – akár mennyire fájó tény, de a testsúly bizony megviseli az ízületeket. Térd problémáknak, hátfájásnak olykor köze lehet a testsúlyhoz, ami viszont egyértelműen összefügg a táplálkozással
b) BETEGSÉGEK – bizonyos betegségek esetén egyértelműen figyelni kell a táplálkozásra, az ásványi anyagok, vitaminok bevitelére (pl. csontritkulás)
c) KIEGYENSÚLYOZOTT TÁPLÁLKOZÁS: étkezzünk változatosan, fogyasszunk minél több zöldséget, gyümölcsöt, rozskenyeret, halat, májat, olajos magvakat stb., csökkentsük a koffein és a só bevitelét.
d) DEHIDRATÁCIÓ: sok ember szenved krónikus dehidratációtól, a normális szomjúságérzékelő mechanizmusokat már teljesen elvesztették. Bármilyen intenzívebb tevékenység (pl. sport, kertészkedés ) során megemelkedik a szervezet vízigénye. Ha a szükséges mennyiségű vizet nem visszük be a szervezetbe, elő-előfordul, hogy erre fájdalmas módon reagál a test: többek között görcsbe rándulnak a hátizmok.

Mozgásszervi problémája van? Jelentkezzen állapotfelmérésre!

kampány-ID-100309963-20150520-192927 2. TIPP – KIEGYENSÚLYOZOTT ÉLETVITEL

Gyakran nem is figyelünk arra, mennyire egyoldalú életvitelünk. Lehet ez a munkánk jellege miatt, vagy pedig azért, mert taposó malomban érezzük magunkat.
a) FOGLALKOZÁSUNK: lehet olyan foglalkozásunk, ami önmagában egyoldalú életformára vagy terhelésre kárhoztat minket. Ha pl. számítógép programozásból élünk, munkánk nagyrészt a monitor elé láncol minket. Taxi sofőrként az autóban ülve töltjük időnk nagy részét, kozmetikusként, fogorvosként egyoldalú hajlongás jellemző ránk, bizonyos foglalkozásoknál emelgetni kell és nem folytatjuk. Ezek a mozgásformák, terhelések előbb-utóbb éreztetik hatásukat, hacsak nem teszünk a hatások ellensúlyozása érdekében.
b)TAPOSÓ MALOMBAN is érezhetjük magunkat, azaz állandóan futunk magunk és a feladataink után. Ez viszont azzal jár együtt, hogy soha nincs időnk magunkra. Ilyenkor előbb-utóbb az életkor érezteti hatását, amikor már kezdenek bekúszni életünkbe az ilyen-olyan kisebb tünetetek. Azok, akik szánnak időt magukra és a megelőzésre, egész biztos, hogy később találkoznak a korral együtt járó tünetekkel.

Kerüljük tehát az egyoldalú életvitelt és próbáljuk meg kiegyensúlyozni azokat a körülményeket, amiket nem tudunk kiiktatni az életünkből.

Mozgásszervi problémája van? Jelentkezzen állapotfelmérésre!

kampány-ID-100187788-20150522-085713 3. TIPP – MEGFELELŐ VITAMIN ÉS ÁSVÁNYI ANYAG BEVITEL

A kiegyensúlyozott táplálkozásról már volt szó, de most emeljük ki azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, amik kifejezetten kihatnak a mozgásszervi problémákra:
a) D-VITAMIN: Ha krónikus hátfájástól szenved, ebben a túl kevés D-vitamin is bűnös lehet. Az alacsony D-vitamin szint jelentősen növeli a szervezet azon képességét, hogy kivonja a csontokból a kalciumot, így mikrotöréseket eredményezve a gerincben, ami a szalagok és izmok általános gyengüléséhez vezet. A legfrissebb kutatások szerint, a reumás ízületi gyulladás kialakulásában a D-vitamin hiány fontos szerepet játszik, mint ahogy a csontritkulás kialakulásának megelőzésében is jelentős szerepe van.
b) MAGNÉZIUM: A magnézium olyan fontos ásványi anyag, ami a biokémiai rendszer megfelelő működéséhez szükséges, és hiányát szinte “mindenhol” érzékelhetjük. Ez lehet az egyik kiváltó oka a krónikus hátfájásnak, izommerevségnek vagy az izomgörcsöknek.
c) GLÜKOZAMIN: A glükozamin (glucosamine) segíti a súrlódásnak kitett ízületi szövetek működését és a porcszövetek újraképződését.
D) KALCIUM: Megfelelő mennyiségű bevitele segít a csontritkulás kialakulásának megelőzésében.

Mozgásszervi problémája van? Jelentkezzen állapotfelmérésre!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Back To Top
VÁRJON!
Most kockázat nélkül kipróbálhatja az Ingyenes Gerinctorna Gyakorlatokat. Szabadon nyomtathatja, letöltheti!