skip to Main Content

Sokan keresnek otthoni megoldást a mozgásszervi problémák megelőzésére, esetleg az enyhébb tünetek karbantartására. Komolyabb probléma esetén nem érdemes otthon próbálkozni, mert többet árthat magának a beteg, mint amit használ!

Mikor érdemes otthon egyedül tornázni?

  • ha még nincs kialakult panasz, pusztán a megelőzés a cél
  • a tünetek enyhék, szinte csak jelzés értékűek, ill. ritkán jelentkeznek
  • szakemberrel történt konzultáció alapján ajánlott az egyéni gerinctorna

Sokaknak kézenfekvő megoldás a videóra, ill. DVD-re történő otthoni torna.

Hogyan érdemes videó alapján gerinctornát végezni?

  • Érdemes a saját kapacitását figyelembe venni. Ez jelenthet időbeli korlátot vagy kondíciós, terhelhetőségi korlátot is. Ha kevés ideje van vagy már rég tornázott és nem érzi megfelelő kondícióban magát, akkor érdemes a rövid programokkal kezdeni, a rutintorna videókkal
  • Fontos az is, milyen gyakorlattal rendelkezik. Ez alapján választhat kezdő vagy haladó programot.
  • A probléma alapján is lehet választani. Léteznek probléma specifikus videók.
  • A gerinctorna kiinduló pozíciója kezdőknél a fekvő torna. Amennyiben nem szeretne vagy nem tud fekve tornázni, érdemes álló tornát választani
  • A programokat lehet kombinálni is. Hetente egyszer, kétszer végezhetők a hosszabb programok, napi szinten pedig a rövidebbek.

gerinctorna

női gerinctorna

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Back To Top